luni, 10 august 2009

Timpul

Ce este timpul? Se pare ca unii au prea mult timp si nu prea stiu ce sa faca cu el... unii au prea multe de facut si nu au niciodata timp. Oare cum o fi mai bine? Sunt curios ce am face daca s-ar opri timpul in loc. Sa zicem ca nu mai exista azi, maine... pur si simplu existam. Ar insemna ca nu ar mai trage nimeni de noi sa terminam a asterne stiu eu ce cifre inutile pe o hartie, nu ar mai fi nimeni suparat ca am intarziat o plata la termen... am trai in armonie cred... Fericirea noastra depinde de atatea lucruri nesemnificative, incat as opri timpul sa nu mai fie lumea atat de stresata de el... Cred ca as face jumatate de planeta fericita. Si cealalta jumatate? probabil ca ar pluti in plictis... Si atunci ce e de facut? Sa nu mai visam aiurea... trebuie doar sa fim fericiti orice ar fi. Ca pana la urma noi ne-o facem cu mana noastra. Suntem nefericiti ca nu avem stiu eu ce... Sau suntem fericiti ca tocmai am primit ceva; dar ne trece repede. In general oamenii tind spre nefericire. Cred ca e mai comoda. Ne ascundem in spatele ei. Ca daca te lauzi ca esti fericit, lumea tinde sa te vorbeasca... ia uite la asta... e fericit... nu ca noi; cine stie cum o fi dat norocu peste el. De fapt ne furam energia in mai multe feluri: ori ne plangem mereu, si acaparam toata energia celui care ne asculta, ori mergem la intimidare si iarasi... cel care se face mic in fata noastra da si ultima farama de energie din el. Mai e si "distantul"... cel care se face ca pe el nu-l intereseaza nimic... toate trei sunt forme de a fura energia. Cine nu ma crede pe cuvant sa citeasca "Profetiile de la Celestine"... o carte foarte interesanta. Dar ca sa revenim la timpul nostru, toti suntem sclavii timpului. Nu o fi mai bine de pustnicul care nu da doi bani pe data in care suntem, sau pe cat o fi ceasul? ca nu ne-am verificat e-mailul? Ah... ce-as mai vrea sa nu mai existe timp. Pana la urma ne definim timpul in functie de alternanta dintre zi si noapte.... Cata liniste si pace ar fi fara sa mai fie timp....

Un comentariu: